انتخابات تبليغاتي يا تبليغات انتخاباتي

شش روز دیگر تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر باقیست و همچنان شاهد موج شدیدی از سخن پراکنی‌های مختلف از سوئ کمپین هر کاندیدا بر علیه دیگری هستیم. برچسب‌هایی‌ که برایشان بهای نسبتا زیادی میپردازند، بر اساس آمار موجود از سوئ کمپین جان مک کین و کمپین بوراک او مبالغی بالغ بر ۱۳۰ در مقابل ۲۳۰ میلیون دلار تا این لحظه صرف تهیه و پخش تیزر‌های مختلف تبلیغاتی از سوئ دو کاندیدا صرف شده است. او که از کماک مالی خوبی‌ در این انتخابات بهره مند است، در آخرین روز‌های کمپین خود، از کمک بیل کلینتون جهت کسب آرای گروه‌های سنی میان سال و کهن سال سفید پوست ساکن حوزه‌های فلوریدا و ویرجینیا و ایالت‌های مجاور پرداخت است، وی همچنین قصد تهیه و پخش برنامه‌ای تلویزیونی تبلیغاتی به مدت ۳۰-۴۵ دقیقه از شبکهای سراسری آمریکا در آخرین روز‌های فعالیت کمپین خود دارد تا از آخرین فرصت خود برای رفع ابهامات باقی‌ مانده در ذهن رای دهندگان بپردازد و با کسب آرایشان جایگاه خود را در این انتخابات بیش از پیش تثبیت کند. این در حالیست که مک کین همچنان با ساخت و پخش تبلیغاتی بر علیه اوباما و ذکر عناوینی چون بی‌ تجربگی اوباما و خطر افزایش مالیات بر درامد شهروندان امریکایی قصد تغییر نظر رای دهندگان را دارد. نسبت پخش تبلیغات ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه آی اوباما به مک کین بر روی شبکهای تلویزیونی ۶ به ۱ است که این خود حاکی توجه کاندیداها در عرصهٔ تبلیغات رسانه‌ای در روز‌های آخر این انتخابات است.